Onze school

Brede school Noorderbreedte staat in de wijk Diemen Noord. Ons nieuwe moderne gebouw is een echte eyecatcher als u via de Vogelweg Diemen Noord inrijdt. Onze brede school is een school die meer dan alleen onderwijs verzorgt. We kiezen voor een bredere maatschappelijke functie. Dit doen we samen met andere partijen die zich bezighouden met het opgroeien van kinderen. Zo kunnen we de ontwikkelingskansen van kinderen vergroten en verrijken.

Onze samenwerkingspartner in Noorderbreedte is KMN Kind&Co. Zij verzorgen de voorschoolse opvang (VSO) de buitenschoolse opvang (BSO) en de peutergroepen. Samen met Kind&Co verzorgen we ook een aanbod voor naschoolse activiteiten (NSA). Hierin kunnen kinderen workshops volgen en hun talenten ontwikkelen.

We beschikken naast de leslokalen over twee peutergroepen, op elke unit een leerplein, een klim/speellokaal voor peuters en kleuters, een tribunetrap, een keuken en een multifunctionele ruimte. Elke unit heeft een (speel)leerplein met daaromheen 4 klaslokalen. Op het leerplein zijn meerdere speel- en werkplekken waar de kinderen kunnen werken. Digiborden, computers en chromebooks zijn niet meer weg te denken in de huidige maatschappij. Ook ons onderwijs is hierop ingericht.

Wij werken op Noorderbreedte met een continurooster. Dat betekent dat alle groepen, alle dagen van 08.30u tot 14.00u naar school gaan. Alle kinderen blijven tussen de middag op school en eten (in de eigen groep) gezamenlijk, waarna er samen buiten gespeeld wordt. Deze ononderbroken dag vergroot de betrokkenheid bij elkaar en bij de activiteiten in de groep en in school.

De periode op Noorderbreedte is voor kinderen van groot belang voor later. Dat beseffen we maar al te goed. Elke dag werken we met passie aan kansen voor kinderen. Onze kernwaarden zijn de grondbeginselen van hoe we willen zijn.

Samen

Respect

Duurzaamheid

Verantwoordelijkheid

Veiligheid

Ieder kind kan talenten op verschillende manieren en respectvol met hulp van de ander inzetten, uitgaande van de eigen onderwijsbehoeften. Belangrijk daarbij is dat een kind zich in een veilige omgeving kan ontwikkelen om eigen verantwoordelijkheid te krijgen en te nemen. We werken doelgericht: Samen leren, samen werken, samen spelen.

Mission statement: Ga je mee, dan gaan we samen

Kinderen werken in units en op leerpleinen om van en met elkaar te leren. Belangrijk vinden wij dat we dit zelfstandig samen doen. Doelgericht en oplossingsgericht. Ons onderwijs is duurzaam, we leren voor het leven. Waarbij thematisch onderwijs een belangrijke plek in neemt.